28 február, 2013

Spárga savanyítva


                    

Éveken keresztül nem mertem venni spárgát, mert beképzeltem magamnak, hogy nekünk az úgy sem fog ízleni.
Aztán a Fönökasszonyom a spárgaszezonban (április végétöl június végéig) minden héten spárgát készített ebédre, külöbözö módon.
Gondoltam, annyira még sem lehet rossz, ha ennyire szeretik.
Kifaggattam, hogy hogy készíti, és én is megcsináltam egy ebédre, azóta már többféle képpen kipróbáltam, és mind ízlik, így egy jó pár éve mi is hetente legalább egyszer eszünk spárgát a spárgaszezonban, de évközben is lehet kapni, így szoktam akkor is venni, szívesebben veszek friss spárgát, a fagyasztottat és az üvegeset nem szeretem.
 
Most egy savanyított változatot hozok Nektek, mert most annyira  a savanyúságok körül forgok, lehet nem mindenki ismeri így elkészítve, pedig érdemes megkóstolni, mert nagyon finom.
 
Hozzávalók: 1 kg fehér spárga
                      só, bors, ecet, cukor,
                      apróra vágott metélöhagyma, petrezselyemlevél
                      (friss vagy szárított)
 
A spárgát megpucolom, ez nem olyan nagy élmény, de muszáj, mert különben élvezhetetlen.
Forrásban lévö cukros, sós vízben fözöm kb. 14 percig a vastagságtól függöen, ne legyen túl puha, mert úgy jobb, ha lehet harapni.
Ecetes-sós-cukros levet  kevés örölt borssal és viszonylag több ecettel, mint az uborka salátához, beleteszem az  apróra vágott petrezselyemlevelet, metélöhagymát. Végülis ugyanúgy készítem, mint a savanyított karfiolt.
 
Amikor a spárga elkészült leszüröm, de a fözövizét felfogom, ebböl belekeverek az elözöleg elkészült léhez kb. 2 dl-t, és a spárgát  is hozzá adom még melegen, mert így sokkal jobban magába szívja a savanyú levet.  Ha nem lepné el az elökészített lé, akkor  még a fözövízböl adunk hozzá, kóstoljuk meg, esetleg ízesítsük utána, ha úgy érezzük, hogy nem elég intenzíven savanyú.
 
Ha lehetöség van rá elözö este elkészíteni, akkor a legjobb, de 2-3 óra pihentetés után is fogyasztható, a spárga könnyebben felveszi a savanyúlevet, mint pl. a karfiol. Fogyasztásig hütöben tárolom.
 
Ha szeretitek a változatosságot és valami újat akartok az asztalra tenni egy nyári grill estén, vagy csak egyszerüen valamihez, ami savanyúsággal finom próbáljátok ki, megéri!
 
Jó étvágyat kívánok hozzá!

Nincsenek megjegyzések: