28 február, 2015

Kifli amaranth-tal


Ma mindenképpen kiflit akartam, de valahogy még is valami újat, tegnap már elökészítettem az öregtésztát, az volt a kiindulópont.

Hozzávalók: öregtészta (gyors kovász)
                          120 g BL 80-as liszt
                            80 g víz
                              4 g friss élesztö

Ezeket elözö este összeállítom és kelesztötálban hagyom a konyhapulton pihenni.

Ma ezek kerültek bele:
                            az összes elkészített kovász
                            50 dkg BL 80-as liszt
                            35 dkg író (de lehet víz is, akkor az valószínüleg kb. csak 3 dl)
                              1,5- 2 dkg friss élesztö
                              1 evökanál burgonyapehely
                              1-2 evökanál puffasztott amarant
                              1 csipetnyi aszkorbinsav
                              1 teás kanálnyi cukor
                              5 dkg étolaj
                              1 dkg só
                              1 dkg árpamalátapor (elhagyható)

A szokásos módon megdagasztom a tésztát, hagytam duplájára kelni, majd 12 db-ra osztottam,
ami kb. 95 gramm volt, vízcsepp alakúra nyújtottam és feltekertem ahogy a fotón látható.


Sütöpapírral bélelt tepsibe raktam öket és letakarve keltek kb. 45-50 percet.
Elömelegített 220 fokos sütöben sültek készre 22 perc alatt, de lehet több is, ez sütö függö.

Jó étvágyat kíván hozzá! 


Nincsenek megjegyzések: