24 december, 2014

Emeletes linzer


Szintén a Rosenmehl Karácsony sütik könyvéböl, amit szintén úgy gondoltam, hogy meg kell sütnöm. és tényleg egy egyszerü linzer, még is mutatós, és finom.

Hozzávalók 45-48 darabhoz:

                         25 dkg finomliszt
                           1/2 csg. sütöpor
                         18 dkg puha vaj
                           8 dkg cukor
                           1 csg. vaniliás cukor
                           1 késhegyni fahéj
                           5-6 dkg eper- vagy málnalekvár (ha lehet mag mentes)
                           3 különbözö méretü kiszúró, amit egymásra lehet rakni
                             (nálam a legnagyobb 4,5 cm átmérüjü)
                           Porcukor a szóráshoz
                         

A hozzávalókat összegyúrtam és egy órára hütöbe, vagy hüvös helyre tettem.
Lisztezett felületen kb. 3 mm vastagságúra elnyújtani, kiszúrni. Mindig úgy, hogy minden virág nagyságból ugyanannyi legyen, sütöpapírral bélelt tepsibe raktam.
200 fokos sütöben 8-10 perc alatt készre sül, vigyázva, hogy ne barnuljon meg.
Ha kihült a lekvárral összeragasztottam a különbözö nagyságú linzereket, viszonylag kevés lekvárt
igényel, mert ha sok, akkor kifolyik, és az úgy nem szép.


Jó étvágyat kíván hozzá! 

2 megjegyzés:

trollanyu írta...

Boldog, békés karácsonyt kívánok az egész családnak :)

Katica Konyhája írta...

Köszönöm szépen, viszont kívánok Boldog Karácsonyt! :)