16 december, 2014

Tejszínes tárkonyos tarja szeletek



Egy viszonylag gyorsan elkészíthetö ebéd vagy vacsora lehetöség.
Ma ez volt a kívánsága Jennimnek ebédre, hát ez készült.

Hozzávalók: 4 szelet tarja (újjnyi vastag szeletek)
                     30-40 dkg champion gomba
                     1 közepes fej v.hagyma
                     1 cikk fokhagyma
                     2-3 dl tejszín vagy 2 dl tejszín 1 dl tej
                     1,5 evökanál finomliszt
                     só, bors, tárkony, petrezselyemzöld (lehet fagyasztott vagy szárított)
                     olaj vagy kókusz zsír a sütéshez

A tarja szeleteket sózom, borsozom, esetleg fokhagyma granuláttal is megszórom, hagyom egy keveset állni. Közben elkészítem a gombát és a hagymát apró kockákra vágom, a foghagymát le szoktam reszelni.
Forró olajban hirtelen megsütöm a hús mindkét oldalát és fedö alatt melegen tartom, míg elkészítem a többi hozzávalót.
A gombát szintén forró olajban (Wokban szoktam de lehet másban is) pirosra pirítom, félre teszem.
A hústól visszamaradt zsiradékon megpirítom éppen csak üvegesre a hagymát hozzá adom a fokhagymát és felöntöm kb. fél liter vízzel, majd ízesítem sóval, borssal, beleteszem a hús szeleteket és hagyom kb. 30-40 percet lassú tüzön párolódni, ha kell esetleg vizet lehet utána pótolni.
A lisztet elkeverem a tejszínbe és lassan a húsléhez öntöm, most már beleteszem a gombát is és együtt hagyom felrottyanni. Ha nem lenne elég sürü, akkor még kevés lisztet, kevés tejjel összekeverek és az is hozzáöntöm.
Ha szükséges utána ízesítem és hozzáadom a tárkonyt és petrezselyem zöldet, még ezzel egyszer felrottyantom és kész is.
Tésztával, vagy rizzsel, bulgurral kinek mi szimpatikus tálalható!

Jó étvágyat kíván hozzá!




Nincsenek megjegyzések: