13 január, 2015

Tejszínes epres torta egyszerüen


Csak egy gyorsan összedobott torta a hétvégére, ami elég jó sikerült.

Hozzávalók:
a Piskótához:  5 db tojás
                     10 dkg cukor
                     12 dkg liszt
                       1 teás kanálnyi sütöpor
                       1 csipet só

a Krémhez: 50 dkg gyümölcspüré (nálam most eper volt a fagyasztóból)
                   50 dkg Mascarpone vagy áttört túró
                   30 dkg (2 pohár) natúr joghurt
                   15 dkg cukor
                     1 vaníliás cukor
                   15 lap zselatin

a Tejszín:   5 dl tejszín
                  2 csg. vaníliás cukor
                  2 csg. habfixáló


1. A Piskótához a tojásokat szétválasztom, elöször gyorsan felverem a fehérjét a csipet sóval,
majd a sárgáját a cukorral, addig hogy habos legyen és szépen kivilágosodjon, hozzáöntöm a fehérjéhez és óvatosan összekeverem, majd a lisztet és sütöport összekeverem és átszitálom, ezt is hozzákeverem a tojáshabhoz. Egy kivajazott, lisztezett 26-28 cm-es formába öntöm és elömelegített sütöben 190 fokon 20-25 perc alatt készre sütöm. Rácson hagyom kihülni. Majd 3 részre vágom egy nagy késsel.
2. A krémhez a gyümölcsöt összepürésítem, most ez eper volt, és nem paszíroztam át a magok végett, benne hagytam. A mascarponét vagy túrót elöször csomó mentesre elkavartam a joghurttal és úgy adtam hozzá a cukrot és a gyümölcspürét.
3. A zselatint elöször felpuhítom vízbe, majd ezt a vizet leöntöm róla, és friss vizet teszek rá, azzal nagyon lassú tüzön felolvasztom a zselatint, amikor már teljesen áttetszö, akkor jó, a joghurtos masszából teszek hozzá 3-4 kanálnyit és elkeverem, majd az egészet a többi krémhez.
Ennek kell egy kis idö minimum fél óra, hogy egy kicsit el kezdjen szilárdulni, kocsonyásodni,
 addig elkészítem a tortalapokat, azaz felvágom 3 felé és az alját egy tortagyürübe helyezem.
A krémet leszoktam mérni és 3 felé osztom, így egyszerübb és valószínüleg egyforma vastagságú lesz a krém.
Megtöltöm a lapokat és éjszakára hideg helyre, vagy hütöbe teszem.
4. Másnap felverem a tejszínt a v. cukorral és habfixálóval és tetszés szerint kidíszítem a tortát.
A mostani kicsit hófehérke lett, mert fagyasztott eperrel nem akartam díszíteni, friss sajnos nem volt, de így is nagyon ízlett mindenkinek!

Jó étvágyat kíván hozzá!
           

Nincsenek megjegyzések: