13 augusztus, 2014

Egyszerü bajor perec, rúd vagy copf



Folyamatosan kutatom az új recepteket. Tegnap éppen egy Kiállításon voltunk, ahol egy Kemencékkel és még sok minden mással foglalkozó cég standját csodálhattam meg. Ott vettem egy receptes könyvet, amiböl ma ezt a perecet sütöttem.

Hozzávalók: 9-10 db perechez, vagy tetszés szerint variálható, kicsi kiflinek is

                        50 dkg BL 80-as liszt, vagy fehér tönkölyliszt
                         4 dkg sertészsír, vagy vaj
                         2 dkg élesztö
                         1,5 dkg só
                         1,5 dkg árpamalátaliszt (elhagyható)
                         275 ml jéghideg víz (én 3 jégkockát késesaprítóval összedaraboltam és ahhoz     
                                                            öntöttem még annyi hideg csapi vizet, hogy meg legyen
                                                            a 275 ml mennyiség)
                  
Barnulást elösegítö fürdöhöz: 1/2 liter hideg víz
                                             3,5-4 dkg Nátriumhydroxid
                                             (gyógyszertárban beszerezhetö, ha  nem  szódabikarbónával
                                              helyettesíthetö, de a Nátriumhydroxiddal az igazi ízü)

A hozzávalókból egy selymes tapintású tésztát dagasztok, majd letakarva 5-10 percig hagyom pihenni. 9-10 egyenlöre részre osztom és megformázom öket. Tetszés szerint, ma perecek és mini kiflik lettek, sütöpapírra ültetem öket egy tepsibe.


Egy fóliával letakarom és 30 percig hagyom kelni, majd a fóliát leveszem és vagy hütöbe, vagy fagyasztóba teszem öket 20-25 percre, ilyenkor úgymond megbörösödik a felülete.

A sütöt elömelegítem 250 fokra, alsó-felsö fütéssel, a pereceket megmártom a Nátrium lúgba, de tényleg csak mártani egy habszedökanál segítségével, kicsit lecsepegtetni és mehet vissza a sütöpapírra. Nagy szemü sóval lehet megszórni, de mivel mi úgy is leszedjük róla, így nem is nagyon teszek rá, de azért mégis hozzátartozna.
A forró sütöben sülnek göz nélkül 14-15 percet, figyelni kell, hogy mennyire barnul.
(Elöször gözösen próbáltam, de nem lettek ropogósak, most egy kicsit utánaérdeklödtem, így változtattam a höfokon és nem teszek vizet a sütöben, így már sokkal jobban hasonlít a ropogós héj a Pékségben kaphatóéra)

Rácsra teszem öket kihülni.


Jó étvágyat kíván hozzá!







Nincsenek megjegyzések: