16 július, 2014

Laska, avagy krumplilángos


Gyerekkorom óta kedvencem a Laska, azaz krumplilángosként ismert inkább, de mi csak az elözö néven ismertük. Azóta is ha tehetem sütök magunknak, csak hát elég idöigényes, így vagy hétvégén, vagy  ünnep nap tudom elkészíteni.




Hozzávalók kb. 20 db-hoz 1,5 kg krumpli héjjában megfözve
                                            kb. 40-45 dkg Liszt (krumpli nedvességétöl függö)
                                            1 mokkás kanál só
                                            2-3 dkg vaj,vagy zsír


A krumplit héjjában megfözöm, gyorsan meghámozom és krumplinyomón átnyomom egy elöre belisztezett gyúródeszkára, vagy munkalapra.
Hagyom kihülni közben a vajat, kicsit darabokra vágom és elosztom a tetején, megsózom, és a lisztet lassan adagolva összegyúrom a tésztát, ha ragacsos nagyon akkor még kér lisztet, hosszú rudat formálok, és abból szeleteket vágok, ami kb. 75 g körül van, ezt kicsit gömbölyítem, majd lisztezett felületen vékonyra nyújtom, ha nagyon tapad, akkor még a kis gombócokat egy kicsit átszoktam a kezemben gyúrni egy kevés liszttel.
 
Zsiradék nélküli teflonban sütöm, mind két oldalán.
A végén olvasztott zsírral, vagy olajjal megkenem, de nem muszáj.
(én így szoktam meg otthonról, így meg is maradt ez a szokás)


Mákkal vagy szilvalekvárral esszük, van aki csak simán zsírral megkenve sósan szereti

 Jó étvágyat kíván hozzá!

Nincsenek megjegyzések: