07 július, 2013

Füstölt hal, ahogy mi szeretjük




Ezt a receptet a Fö az egészség jegyében osztom meg és egyúttal köszönöm a megtiszteltetést az
ÍZZEL ÉS LÉLEKKEL Blog írójának Benczéné Jabronka Évinek, hogy én vihetem tovább a staféta- botot, és én is adom tovább Kónyáné Posztós Andreának.
 3-4 éve folyamatosan próbálunk mi is ügyelni arra, hogy minél egészégesebb legyen étkezésünk. Ehhez nagymértékben hozzájárul, hogy a Férjem egy pár éve lelkes horgász, így eljutottunk oda, hogy a halat már nem csak fözzük, sütjük, grillezzük, hanem füstöljük is.
Ehhez beszereztünk egy a képen látható füstölö szekrényt, ami igazán jól funkcionál, szóval megérte.
A mostani füstöléshez vettem is halat, pisztrángot és makrellát, ezenkívül volt jól megtermett keszegünk és ponty szeletek.

Hozzávalók a Páchoz: 2,5 csapi víz
                                     10 dkg só
                                       1 citrom leve
                                       1 Evökanál örölt bors
                                       1-2 fej hagyma karikára vágva
                                       5-6 db babárlevél
                                       1 evökanál borókabogyó, kicsit szétnyomva, vagy ledarálva
A hal füstölésre elö kell készülni, így már 2 nappal a füstölés elött elkészítem a fenti hozzávalókból a páclevet. A halakat még egyszer jól lemosom hideg vízben, és belefektetem a páclébe öket, majd az egészet hütöbe teszem. Esetleg egyszer kétszer át lehet öket forgatni.
Füstölés elött, amikor a tüzet elkészítettük, felszúrtam öket a füstölö kampókra és jobb híjján a ruhaszárítóra akasztgattam öket lecsepegtetni a páclétöl. Nem szabad megmosni, csak hagyjuk lecsepegni.


Ha a tüz parázsig leég, akkor berakjuk a halakat füstölésre, és megszórjuk a parazsat fürészporral ideális hömérséklet az 50-90 fok között egy jó órán keresztül füstöljük.
Füstöltünk már falusi hagyományos füstölöben is, de sajnos nem értük el azt a magas höfokot, amit kellett volna, végülis megfüstölödött a hal, de 2-3 napon belül fogyasztani kellett, mert megromik nagyon hamar.

A füstölöröl levéve egy hüvös helyen hagyom a halakat teljesen kihülni és lecsepegni, másnap zsírpapír közé csomagolom és  hütöben tárolom.
A ponty szeletet fogyasztás elött becsomagoltam alufóliába és sütöben kb. fél órát átmelegítem, valami isteni finom, biztos vagyok benne, hogy aki nem nagyon rajong a halért az is szeretni fogja.








Jó étvágyat kíván hozzá!

1 megjegyzés:

teller-cake írta...

Nagyon érdekes a recept és gyönyörűek a képek! Én gyűjtöm a "Fő az egészség!" mozgalom receptjeit, fel is vettem a listára ezt is. :http://teller-cake.blogspot.hu/p/fo-az-egeszseg.html