14 május, 2015

Szegedi vágott cipó (kicsit másképp)

Egy új receptre bukkantam, amit muszáj volt kipróbálni, és úgy gondolom nem csak egyszer.
Az eredetitöl egy kicsit eltértem, de nekem így lett tökéletes.
Ahogy készítem Ilike receptje alapján

Hozzávalók: 10 dkg tk. tönköly és BL 80-as lisztböl készült öregtészta
                                (amit igazából másnak készítettem)
                     60 dkg finomliszt BL 55
                       2 dl tej    
                       1,5 dl víz
                       2,5 dkg élesztö
                       1 teás kanál cukor
                       1 dkg só
                       5 dkg zsír (liba, kacsa, sertés mindegy)

A hozzávalókból egy kellemes tapintású tésztát dagasztottam, majd hagytam fél órát pihenni, újra átgyúrtam és újabb fél óra pihenés következett.
8 db-ra osztottam kb. 145 g-osak voltam, hagytam újra 10-15 percet pihenni és megformáztam, ahogy a képen látható:
               

Sütöpapírral bélet tepsibe tettem öket és bespriccoltam vízzel, hagytam kb. 40 percet kelni, majd két helyen bevágtam és jól bespriccoltam megint vízzel 220 fokos sütöben sültek 25-28 percet.

Nagyszerü szendvics alap, mert igazán nagy méretüek lesznek! 

Jó étvágyat kíván hozzá! 

1 megjegyzés:

Fercsibercsi írta...

Sajnos ez nem az igazi békebeli! Ez puha és fénytelen héjjú!