17 január, 2017

Tejes kifli


 Nos újra a kenyeres csoportban bukkantam erre a csoda finom kifli receptre, Nagy István tette közé, természetesen nekem ezt is ki kellett próbálnom, hát nem csalódtam, ez is nagyon finom.

Hozzávalók:   45 dkg finomliszt
                     20 dkg BL 80 kenyérliszt
                       3 dkg élesztő
                       5 dkg kacsazsír, vagy éppen vaj
                       3 dkg cukor
                      1,5 dkg só
                      1,5 dkg árpa, vagy rozsmalátaliszt (elhagyható)
                      3-4 dl tej (ez liszt minőségfüggő)

A hozzávalókból rugalmas, a kenyértésztánál talán kicsit lágyabb tésztát dagasztottam, hagytam 1 órát kelni.
12 db-ra osztottam, ami kb. 95-100 grammos tésztácskák lettek, ezeket gömbölyítettem, majd letakarva hagytam 10-15 percet pihenni.
Enyhén lisztes felületen háromszög vagy ovális alakúra kell elnyújtani, amit az alábbi videóban egy másik kifli formázásánál mutatok Nektek, ettől egy kicsivel hosszúkásabbra kell nyújtani, hogy több tekerés legyen a kiflin:
Sütőpapírral bélelt tepsire raktam a kifliket és egy nagy nylonnal letakarva hagytam újra kb. 1 órát kelni, figyelni kell, mert ha melegebb a lakás, hamarabb kell a tészta.

A sütőt közben előmelegítettem 220 fokra, a kifliket alaposan befújtam vízzel és 13-15 perc alatt készre sütöttem őket.
Nagyon szép, és finom kifliket kaptam, amit szívből ajánlok megsütésre!

Sok sikert és jó étvágyat kíván hozzá!




Nincsenek megjegyzések: