08 január, 2017

Graham kiflik



Limara kenyeres csoportjában mindig találok újabb recepteket, így volt ez ezzel a kiflivel is, igaz egy kicsit változtattam rajta, mert nem készültem neki a sütésnek, így nem volt öregtésztám, de mivel muszáj volt valamit készítenem, így egy kicsit átformáltam a receptet, rögtön elkészíthetőnek.

A receptért köszönet Dobos Mártának!!!!

15 dkg Grahamliszt
15 dkg Teljes kiőrlésű tönkölyliszt
30 dkg fehér kenyérliszt (BL80) vagy finomliszt (BL55)
1,2 dkg só
1 teáskanál cukor
4-5 dkg kacsazsír
2,5 dkg friss élesztő
360 ml langyos víz
1 dkg árpamaláta liszt (elhagyható)

 1. A hozzávalókból tésztát dagasztottam, hagytam 40 percig kelni, majd 10 egyenlőre részre osztottam, ami 105 gramm körüli darabok lettek. Kis gombócokat formáztam belőle és letakarva hagytam 10 percet pihenni. (A képen csak 5 db 105 grammosat készítettem, a maradék tésztát 4 részre osztottam, így nagyobb szendvicsnek valók lettek belőle, szóval a méret tetszés szerint variálható)
2. Majd az alábbiak szerint megformáztam.

3. Sütőlapra, vagy sütőpapírral bélelt tepsire rakva hagytam 35-40 percet kelni, közben felfűtöm a sütőt 220 fok alsó-felsö fűtésre.


4. A kifliket alaposan befújom vízzel és 20 perc alatt készre sütöm őket.



Rácsra téve hagyom kihűlni.
Másnapra kicsit megpuhul, de tökéletes szendvics alapanyag.

Sok sikert hozzá, és jó étvágyat kíván!

Nincsenek megjegyzések: