17 december, 2015

Mézeskalács, ahogy Nürnbergben készítik


Megint csak egy újabb recept, amit nem tudtam kihagyni, természetesen ez is nagyon finom.
Nem szívesen veszek üzleti karácsonyi sütiket, mert egyrészt túl drágák, másrészt valószínüleg tele vannak tartósítószerrel, hiszen már szeptembertöl lehet kapni az üzletekben. Ezért inkább magam készítem el, szerencsére idömbe belefér.
Az eredeti Nürnberg-i Mézeskalács (Lebkuchen) 7 illetve 9 cm átméröjü ostyalapon készül, én nem szeretem olyan óriásira készíteni, ezért 4-5 cm-es ostyalappal "dolgozom" ez így nekünk tökéletes.

Hozzávalók kb. 80 darabhoz 5 cm-es ostyalapra

75 gramm kandirozott citromhéj
100 gramm kandirozott narancshéj
150 gramm mazsola
apróra darabolva, elözö este elkészíteni és rummal meglocsolni
kb. 1 dl rum szükséges

Másnap:
105 gramm vajat
225 gramm cukorral és
3 darab egész tojással habosra keverünk
1-1 teáskanálnyi örölt fahéjat, örölt szegfüszeget
1 teáskanálnyi mézeskalács füszert és
1 púpos evökanál kakaót hozzákeverünk, majd
225 gramm darált mogyorót, mandulát vagy dió, vagy akár vegyesen is
375 gramm finomlisztet
1 csg. sütöporral elkeverjük és a masszához adjuk, ugyancsak a
190 ml hideg tejet is.

Valamint szükséges hozzá kb. 80 db 5 cm átméröjü ostyalap, és 200 gramm tortabevonó

A masszát az ostyára kanalazom és 200 fokos sütöben 18-20 perc alatt készre sütöm.
Hagyom kihülni, majd tortabevonót göz fölött felolvasztok és teszek bele egy teáskanálnyi olajat vagy kókuszzsírt (ettöl szép fényes lesz a csokibevonat).
Tetszés szerint díszíthetö, én a képen láthatóan díszítettem.

Szintén zsírpapírral rétegelve rakom dobozba.

Jó nasizást kíván!

                       

Nincsenek megjegyzések: