20 december, 2015

Habcsók kicsit másképp


Még egy apróság az idei választékhoz.
Eredeti neve Manna lenne, de azt hiszem, hogy még sem az.
Szóval habcsóknak kereszteltem, amit lehet dióval, mogyoróval vagy mandulával készíteni. Nálam nagyon kapóra jött, mert rengeteg tojás fehérjém maradt a másik sütikböl.

Hozzávalók kb. 150 darabhoz

               4 tojás fehérje
              25 dkg cukor
                1 csg. vaníliás cukor
              15 dkg Marcipán massza
              30 dkg darált dió, mandula vagy mogyoró
                 1 teáskanál örölt fahéj

               10 dkg csokibevonó

A tojás fehérjét kemény habbá  vertem, hozzáadtam a cukrokat.
A marcipánt késes aprítóval aprítottam, de villával is szét lehet nyomkodni, aztán a dióval, vagy mandulával és a fahéjjal a tojáshabhoz kevertem.
Egy habzsákba töltöttem a masszát két részletbe, sütöpapírral bélelt tepsire spricoltam kicsi csíkokat, amik elsöre igencsak ákombákomok lettek, de majd jövöre már ügyesebb leszek.
150 fokon 20-25 perc alatt készre sültek, kihülés után olvasztott csokiba márottam a végeit, alufólián vagy sütöpapíron hagyom megdermedjen a csoki azután rakom zsírpapírral rétegelve dobozba.


Jó nasizást kíván!

Nincsenek megjegyzések: