05 november, 2014

Tárkonyos karfiol leves galuskával


Több receptet átolvasva született ez a leves, úgy a saját ízlésünkre.
Végülis finom lett, úgyhogy ez is  felkerült a blogra.

Hozzávalók: 2 db csirkecomb filé vagy 20 dkg csirkemellfilé
                     1 fej v.hagyma
                     1 cikk fokhagyma
                     3 db közepes sárgarépa
                     1 dagi fehér répa
                     1 kis darab zeller, kb. annyi mint a fehér répa
                     1 fél fej karfiol
                      só, bors, delikát, tárkony, petrezselyem levél apróra vágva,
                      szerecsendió
                     1 teáskanálnyi ecet
                     2 dl tejföl
                     1 púpos evökanálnyi liszt
                     2-3 dkg vaj, vagy 2 EK étolaj
 Galuskához: 1 db tojás, 10 dkg liszt, 50 ml víz, csipet só

1. felsöcsirkecomb filét nagyon apróra felvágtam és egy kisebb fej hagymával és egy cikk          fokhagymával megpiriítottam kicsit,
2. hozzáadtam a sárgarépát karikára vágva, a fehér répát és zeller apró kockára vágva,
   felöntöttem kb. 1,5 vízzel ezt föztem kb. 20 percet, só, bors, delikát és tárkony,
3. majd hozzáadtam a karfiolt, amit nagyon kicsi rózsákra szedtem, így fött 10 percet,
4. majd beleszaggattam a galuskát (1 tojás 10 dkg liszt és 50 ml vízböl, kicsi sóval)
5. Közben csináltam a lisztböl rántást, amit felengedtem egy kevés vízzel és 2 dl tejföllel,     belekavartam a levesbe lassan, hogy ne csomósodjon és még egyszer felforralom és utána ízesítem, még teszek bele tárkonyt és szerecsendiót is, és most fagyasztott petrezselyem került bele és egy  picurka ecet.
 Piritós kenyérrel tálaltam.


Jó étvágyat kíván hozzá!

Nincsenek megjegyzések: