19 november, 2014

Szlovák kifli


Kíváncsian keresek, és találok is mindig új recepteket, erröl a kifliröl régi emlék jutott eszembe, amikor gyerekként átjártunk Szlovákiába vásárolni és az ott levö gyorsétteremben ebédeltünk savanyúkáposzta leveset, vagy hasonlót és ilyen kiflit ettünk hozzá. Nem rég a FB kenyeres csoportban találtam erre a receptre, amit nagyon szépen köszönök Sándor Marinak és Zuzana Falbovának, én egy kicsit átalakítottam, de nagyon finom lett még 3. nap is ehetö, finom.

elötészta: 75 g aktív rozskovász,
                60 g víz,
               1,5 dkg élesztö,
                80 g BL 80 liszt összegyúrtam és hagytam kb. 2 órát,

majd hozzájött a többi:
                4 dkg kacsazsír, vagy olíva olaj, vagy egyszerü étolaj
                  1 mokkáskanál cukor,
                  1 dkg só,
                  2 EK Burgonyapehely,
                  1 csipet aszkorbinsav
                  1 EK étolaj,
                  150 ml író,
                  150-160 ml víz
                  50 dkg BL 80-as liszt

Az összes hozzávalóból egy selymes tésztát dagasztottam, amit hagytam kb. egy órát kelni,
majd 12 egyenlö részre osztottam kicsit meggömbölyítettem és hagytam kb. 10 percet pihenni.
Oválisra nyújtottam a tésztát és feltekertem kiflinek, nem hajlítottam, hagytam egyenesre.

Ezután kelt kb. 40 percet közben már bekapcsolom a sütöt, hogy felmelegedjen, 230 fokra, és egy kicsi edénybe teszek bele vizet, az gondoskodik a gözröl.

20 perc alatt készre sütöttem öket.

Jó étvágyat kíván hozzá!




Eredeti recept:
A kifli így készült: 50 dkg BL 55-ös liszt, 3 dl krumpli főzőlé (víz is jó), 20 dkg öregtészta (el is maradhat, de akkor az élesztőt meg kell picit emelni!), 4 dkg olivaolaj (vaj, zsír, bármi) 1 púpos teáskanál só, 1 mokkáskanál cukor, 1 teáskanál sikér (enélkül is finom) 1,5 dkg élesztő. 200 fok, jó gőzös tepsiben, sütőlapon, bespriccelve sült. 

Nincsenek megjegyzések: