18 szeptember, 2013

Almás sütikém


Maradék alma hasznosítás címszóval készült almás sütim.

Hozzávalók egy 38x26-os tepsihez:

45 dkg finomliszt
25 dkg vaj
1 jó evökanálnyi tejföl
3 evökanál porcukor
1 m.kanálnyi reszelt citromhéj
1 tojás
1 teáskanálnyi sütöpor
1 csapott mokkáskanál só

tojás a kenéshez

1,2 kg már lereszelt alma
3-4 evökanál cukor
1 citrom leve
1 teáskanálnyi fahéj
1/2 csg. vaníliáspuddingpor
2-3 evökanálnyi zsemlemorzsa

összefözni, hogy a leve elpárologjon, nagyon kevés vízzel elkevertem a puddingport és összerottyantottam az almával, majd hagytam kihülni.

A tésztához valókból linzertészta szerü tészta készült és ketté osztottam. Sütöpapíron elnyújtom és a tepsit kibéleltem vele, megszórtam zsemlemorzsával erre jött a kihült almatöltelék, ha szeretitek meg lehet az almát szórni egy kevés pirított dióval, úgy is finom, majd a másik tészta lappal befedtem. Villával megszurkáltam, és tojással lekentem.
180-190 fokos sütöben aranybarnára sütöm, kb. 35-40 perc alatt. (Ez sütöfüggö, szerintem mindenkinél más, érdemes figyelni és jegyezzétek fel magatoknak a höfokot és sütési idöt :) )

Jó étvágyat kíván hozzá!
 


Nincsenek megjegyzések: