03 március, 2016

Epres csokikrémes torta


A múlt héten 18. születésnapot ünnepeltünk. 
Jennim nagykorú lett.
2 tortát sütöttem, ez volt a 2, és a  finomabb szerintem.
Kicsit összetett az elkészítése, talán elsöre bonyolultnak is tünik, de nem egyszerre kell az egészet csinálni, mivel a krémek miatt pihentetni kell a tortát, valójában, fözés mellett szépen elkészültem vele.

Hozzávalók: a piskótához: 6 db tojás
                                            25 dkg cukor
                                            25 dkg liszt
                                            7 evökanál étolaj
                                            fél teáskanálnyi sütöpor

Csokis krémhez: 1 csg. csokoládés puddingpor
                            2,5 dl tej
                            2 dl tejszín
                            1 (10 dkg) tábla 70 % kakaó tartalmú csoki
                            20 dkg vaj-cukor habosra kikavarva
                            ( ez én a bevonó vajkrémböl vettem el)
                            csipetnyi tonkabab reszelék (elhagyható, de ha van finomabb a krém)

Epres réteghez: 50 dkg joghurt (natúr)
                          40 dkg mascarpone, vagy natúr vajkrém (Milli)
                          5-6 Evökanál cukor
                          2 csg. vaníliás cukor
                          1 citrom leve
                          35 dkg eper pürésítve
                          10 dkg eper darabokra vágva
                          12 lap zselatin (színtelen)
                            3 lap piros színü zselatin
                            (ha nincs, akkor színtelen, akkor kicsit világosabb lesz az epres réteg)

Rétegek kenéséhez: 1 kis üveg eperlekvár

Bevonáshoz: 40 dkg vaj
                      30 dkg porcukor
                       1 csg. vanílias cukor vagy aroma

Csokibevonat: 20 dkg magas kakaótartalmú csokoládé
                         1 dl tejszín, vagy egy picivel több

Diszítéshez: szép eperszemek, viszonylag egyforma nagyságúak, ehhez egy kevés csoki bevonó és fehércsoki díszíteni

Elöször is a piskótát sütöttem meg, a tojásokat ketté választottam, a fehérjét a cukorral habbá vertem, a sárgáját összekevertem az olajjal és a fehérmasszához adtam, majd az átszitált és sütöporral elkevert lisztet is belekevertem, csomómentesre elkevertem, majd 180 fokos sütöben (alsó-felsö fütéssel) 35-45 perc alatt készre sütöttem, ez sütöfüggö.
2. Ezután készítettem a csokoládés krémet, a puddingport készre föztem cukor nélkül 2,5 dl tejjel, majd egy mélytányérba tettem és folpack-kal letakartam, hogy ne börözzön be, hagytam kihülni.
A tejszínbe takaréklángon felolvasztom a csokoládét, ha teljesen egynemüvé vált ezt is hagyom lehülni.
3. A vajkrémet is elkészítem, a vajat elöször kihabosítom, majd folyamatosan adagolom hozzá a porcukrot, mindez kb. 15 percig tart. Nekem nem fehéredett ki a vajam, de ez biztos vajfüggö.
Ebböl a vajkrémböl 20 dkg-t majd a csokoládéskrémhez tettem, a többire szükség lesz, a torta bevonásához.
4. A piskótát viszonylag 4 egyenlöre részre vágtam. Normálisan, aki már tapasztalt torta készítö a tortát fordítva állítja össze, azaz mindig a teteje kerül alulra, de most ennél a tölteléknél nem müködött, mert az epres krém még viszonylag híg, arra nem lehet a csokoládés krémet kenni, így a piskótát raktam egyszerüen fordítva össze, azaz, ami a teteje volt, az került lealulra.
5. A csokoládés krémhez elöször a puddingot egy késes aprítóban csomómentesre kevertem, ehhez adtam a tejszín-csokoládét és a vajkrémet, egynemüvé kevertem, és 3 részre osztottam.
6. Minden elö van készítve, akkor kezdem el az epreskrém elkészítését, mert a zselatinra figyelni kell.
A zselatint vízbe teszem puhulni, mikor ez megtörtént, akkor leöntöm róla ezt a vizet, és friss vízzel öntöm fel, kb. 1 dl, lassú tüzön hagyom, hogy elolvadjon, de nem szabad felforralni, mert akkor elveszíti kötöhatását.
7.Az epret pürésítem, a joghurttal és mascarponéval, vagy vajkrémmel, cukorral, vaníliás cukorral, citromlével egynemüvé kavartam. Mikor a zselatin felolvadt, 2-3 evökanálnyit hozzáadtam az elökészített joghurt-mascarpone-eper krémböl alaposan összekavartam és végül ezt a többihez öntöm, jól elkavartam, és beleteszem az apróra vágott epret is, majd várok addig míg kezd "kocsonyásodni" akkor kezdem el tölteni a tortát.
8. Az 1. tortalapot egy tortagyürübe tettem, megkentem vékonyan eperlekvárral a csokoládéskrém 1/3-át rákentem, erre került az epres krém 1/3 része, a következö 2 lappal ugyanígy jártam el, a legutolsó lap rákerült a tetejére, egy tortadobozba hidegre tettem másnapig.
9. A porcukorral kihabosított vajat a konyhapulton hagytam éjszakára, hogy könnyebben tudjam rákenni a tortára. Levettem a tortagyürüt és megpróbáltam viszonylag egyenletesen a vajkrémmel bevonni, szépen elsimítottam és újra legalább egy órára hüteni tettem.
10. Az epreket megmostam, törlökendövel megszárítottam és göz fölött felolvasztott csokival bekentem, lehet mártani is. Amikor ez megszilárdult kicsit, akkor a fehér csokit fagyasztós zacsiba mikróban folyékonyra melegítettem, óvatosan, nehogy megégjen a mikrótól. Kicsike lyukat vágok a zacsi  sarkára és azzal díszítettem az epreket, félretettem
11. A csokibevonathoz a csokoládét és a tejszín göz fölött egynemüvé olvasztottam, majd a torta közepén kezdve terítettem szépen a széle felé. Elsöre nekem sem sikeredett tökéletesre, kicsit sürü volt a csoki, több tejszin kellett volna hozzá, nade majd legközelebb. Végülis elégedett vagyok így elsö nekifutásra!

Jó nasizást kíván!

Nincsenek megjegyzések: